Yrityksen kehittämisprosessia tuetaan moduulimuotoisella koulutuksella sekä yrityskohtaisin työpajoin. Kehittämisprosessin kesto yrityksessä on noin 6–12 kuukautta.
Tavoitteet
Hankkeen tavoitteena on nostaa yritysten osaamista tuotteiden ja palvelujen asiakaslähtöisessä kehittämisessä sekä digitaalisessa myynnissä ja markkinoinnissa. Hankkeessa yritykset saavat käytännön työkaluja ja menetelmiä liiketoimintansa kehittämiseen. Mukaan lähtevät yritykset sitoutuvat yrityskohtaiseen kehittämisprosessiin, joka koostuu yrityksen alkutilanteen kartoituksesta ja kehitystarpeiden jäsentämisestä sekä yrityskohtaisesta tuote- ja palvelukehitysprojektista.
Toimenpiteet
Hankkeen toimenpiteinä mikro- ja pk-yrityksille suunnattuina palvelutuotteina ovat:
- Yrityskohtainen kehittämisprosessi
- Yrityskohtaiset kartoitus- ja kehittämistyöpajat
- Moduulimuotoinen koulutuskokonaisuus
- Tuote- ja palvelukehittämisen ajankohtaistilaisuudet
Hyödyt
Mikro- ja pk-yritykset hyötyvät digitalisaation hyödyntämisestä ja käyttäjälähtöisestä tuote- ja palvelukehityksestä.
Tulokset
- Uudistettuja asiakaslähtöisiä tuote- ja palveluratkaisuja
- Kehitysprosessi osallistuville mikro- ja pk-yrityksille
- Uusi tuotteistettu koulutuskokonaisuus asiakaslähtöiseen tuotekehitykseen
Kohderyhmä
Päijät-Hämeessä ja Uudellamaalla toimivat, erityisesti kasvu- ja uudistumishaluiset mikro- ja pk-yritykset. Osallistuminen on yritykselle maksutonta mutta vaatii sitoutumista.
Yhteistyössä
Kesto ja rahoittaja
1.10.2018 - 30.4.2021, rahoitusviranomainen on Uudenmaan liitto