Myynti ja markkinointiviestintä, liiketoiminnan ammattitutkinto
Liiketoiminnan ammattitutkinto, myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala
Myynti ja markkinointi on keskeinen osa tuottavaa liiketoimintaa. Niiden monimuotoistuminen ja digitalisoituminen muuttaa osaamisen ja työn vaatimuksia. Liiketoiminnan ammattitutkinnon myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala tarjoaa mahdollisuuden hankkia uutta osaamista tai päivittää aiempaa vastaamaan nykyaikaisen työn vaatimuksia. Myynnin koulutus antaa valmiuksia toimia monipuolisissa myyntityön tehtävissä. Valitessasi markkinoinnin opinnot saat valmiuksia toimia markkinointiassistentin tai vastaavan tehtävissä. Pääpaino koulutuksessa on digimarkkinoinnissa. Halutessasi voit myös kehittää visualistin taitojasi somistusopintojen avulla.
Hae Salpaukseen opiskelemaan myyntiä ja markkinointiviestintää ja päivitä osaamisesi!
Tutkinnon sisältö
Liiketoiminnan ammattitutkinnon laajuus on 150 osaamispistettä. Tutkinnon pakollisen osan lisäksi, valitaan kaksi tutkinnon valinnaista osaa.
Tutkinnon pakollinen osa, 30 osp
- Liiketoiminnan tehtävissä toimiminen
Tutkinnon valinnaiset osat 1, 60 osp
- Markkinointiviestinnän toimeksianto
- Myynnin ja asiakaspalvelun suunnittelu ja toteuttaminen
Tutkinnon valinnaiset osat 2, 60 osp
- Asiakashankinta
- Asiakaskokemuksen kehittäminen ja palvelumuotoilu
- Projektinhallinta
- Ratkaisumyynti
- Tapahtumatuotanto
- Tilan ja esillepanon visuaalinen suunnittelu ja toteutus
- Tuoteryhmätyöskentely
ePerusteet
Tutustu ePerusteet-palvelussa tutkinnon muodostumiseen ja Salpauksen toteutussuunnitelmaan.
Koulutustyyppi
Ammattitutkinnot
Koulutusala
Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opiskelumuoto
Monimuoto-opiskelu
Opiskelupaikka
Lahti, Lahden keskustakampus
Edellytykset opiskelulle
Hakijalla on oltava alan työpaikka tai työssäoppimispaikka, sillä näytöt toteutetaan yrityksessä aidoissa työtehtävissä.
Uusia mahdollisuuksia
Opiskele myynnin osaajaksi - Osaamisella tehoa myyntityöhön
Myynti on organisaation menestyksen kantava voima. Myyntityö vaatii sen tekijältä monipuolista osaamista sekä liiketoiminnan kokonaisvaltaista ymmärtämistä. Myyjältä odotetaan vuorovaikutus- ja asiakaspalvelutaitoja, kykyä tunnistaa asiakkaan ongelma ja tarjota niihin ratkaisuja sekä myyntityöhön liittyvien suunnitelmien ja dokumenttien hallintaa.
Koulutuksesta saat osaamista asiakaslähtöiseen ja ratkaisukeskeiseen myyntityön. Koulutuksessa keskitytään kokonaisvaltaisesti myyntityön eri näkökulmiin. Koulutus on suunnattu niille, joille myyntityön ja asiakaspalvelun perusteet ovat jo hallussa, ja haluat kehittyä tehokkaammaksi myynnin osaajaksi. Koulutuksen yhteydessä suoritetaan liiketoiminnan ammattitutkinto.
Koulutuksen teemoja
- Miten kannattavuutta voidaan kehittää
- Asiakas liiketoiminnan keskiössä
- Kuluttajansuoja ja reklamaatiot
- Moderni ratkaisumyynti
- Asiakaspalvelu ja vuorovaikutus
- Social Selling
- Myynnin toteutus ja tekniikat
- Myyntisuunnitelma
- GDPR
- Liiketoiminnan sopimukset
- Hinnoittelu
- Excel tutuksi
- Office-ohjelmistot
- Digitaalisuus työssä
- Verkkosivut ja -myynti
- Tekoälyn hyödyntäminen työelämässä.
Koulutus sisältää myös verkko-opintoja.
Koulutuksen aloitus henkilökohtaisen suunnitelman mukaan
- Jatkuva haku
- Oppisopimuksella koulutus on maksutonta. Ota yhteyttä Joonas Liimataiseen, opintojesi rakenteen ja käytännön järjestelyjen suunnittelussa.
Lisätietoa ja yhteydenotot
Lehtori Joonas Liimatainen