Myynti ja markkinointiviestintä, liiketoiminnan erikoisammattitutkinto
Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto, myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala
Muuttuva maailma ja digitalisoituva liiketoimintaympäristö haastavat myynnin ja markkinoinnin johtamista. Tämän koulutuksen avulla saat yrityksesi menestymään ja tarjoamaan entistä vaikuttavampia palveluita asiakkaille. Saat konkreettisia työkaluja, joilla kehität myynnin ja markkinoinnin tuloksellisuutta. Opit ymmärtämään myynnin ja markkinoinnin kokonaiskuvaa, jossa toiminta tukee organisaation liiketoiminnan tavoitteita ja strategiaa digitalisaation tarjoamat mahdollisuudet huomioiden.
Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto on suunnattu esihenkilö- ja asiantuntijatasolla työskenteleville myynnin ja markkinoinnin ammattilaisille. Koulutuksesta saat valmiudet toimia myynnin ja markkinoinnin johto- ja suunnittelutehtävissä.
Tutkinnon sisältö
Liiketoiminnan erikoisammattitutkinnon laajuus on 180 osaamispistettä. Tutkinto koostuu kolmesta tutkinnon osasta. Yhdestä pakollisesta sekä kahdesta valinnaisesta tutkinnon osasta.
Tutkinnon pakollinen osa, 60 osp
- Vastuualueen liiketoiminnan suunnittelu ja toteuttaminen
Osaamisalan valinnaiset osat, 120 osp (valitaan kaksi)
- Asiakkuusmarkkinointi
- Brändin kehittäminen
- Digitaalinen markkinointiviestintä
- Digitaalisen myynnin kehittäminen
- Markkinointiviestinnän suunnittelu ja kehittäminen
- Myynnin johtaminen
- Yksikön myyntityön ja valikoiman kehittäminen
- Kehittämisprojektin suunnittelu ja toteuttaminen
Voit erikoistua myös kaupan osaamisalaan valitsemalla valinnaiset tutkinnon osat seuraavista:
- Tuoteryhmän asiantuntijana toimiminen
- Ryhmän esimiehenä toimiminen
ePerusteet
Tutustu ePerusteet-palvelussa tutkinnon muodostumiseen ja Salpauksen toteutussuunnitelmaan.
Koulutustyyppi
Erikoisammattitutkinnot
Koulutusala
Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opiskelumuoto
Monimuoto-opiskelu, verkko-opiskelu
Opiskelupaikka
Lahti, Verkkokoulutus, Lahden keskustakampus
Edellytykset opiskelulle
Hakijalla on oltava alan työpaikka tai työssäoppimispaikka, sillä näytöt toteutetaan yrityksessä aidoissa työtehtävissä.
Koulutusvaihtoehtoja
Markkinointiviestinnän asiantuntija
(Myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala 180 osp)
Markkinointiviestinnän koulutuksessa saat osaamista, jolla kehität liiketoiminnan kasvua tukevia markkinointiviestinnän strategioita. Koulutuksen avulla opit hyödyntämään erilaisia digitaalisia kanavia tehokkaasti ja saavuttamaan organisaatiollesi laajemman ja erottuvamman näkyvyyden verkossa.
Lisäksi saat valmiudet seurata ja analysoida markkinointiviestinnän vaikutuksia. Niiden avulla voit kehittää ja arvioida markkinointiviestinnän toimivuutta. Koulutuksen avulla opit hyödyntämään erilaisia mittareita ja analytiikkaa markkinointiviestinnän tehokkuuden seurantaan ja arviointiin.
Koulutuksen teemoja
Koulutuksen sisältö räätälöidään yksilöllisesti osallistujan tarpeiden mukaan.
- Kehittyvät teknologiat
- Asiakas toiminnan keskiössä
- Digitaalisuus markkinoinnissa
- Markkinoinnin johtaminen
- Henkilöbrändäys
- Brändin rakentaminen
- Brändin visuaalinen ilme
- Esihenkilön viestintätaidot onnistumisen rakentajana
- Hakukonemarkkinointi
- Toiminnan suunnittelu ja kehittäminen
- Palvelumuotoilulla asiakastyytyväisyyttä
- Markkinoinnin suunnittelu
- Markkinointi sosiaalisessa mediassa
- Itsensä johtaminen
- Tekoälyn hyödyntäminen työelämässä
Koulutuksessa hyödynnetään opiskelua verkossa.
Koulutuksen aloitus henkilökohtaisen suunnitelman mukaan
Jatkuva haku ajalla 1.1. - 31.12.2024. Koulutuksen hinta 600€. Oppisopimuksella koulutus on maksutonta.
Ota yhteyttä
Lehtori, Joonas Liimatainen