Myynti ja markkinointiviestintä, liiketoiminnan erikoisammattitutkinto
Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto, myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala
Muuttuva maailma ja digitalisoituva liiketoimintaympäristö haastavat myynnin ja markkinoinnin johtamista. Tämän koulutuksen avulla saat yrityksesi menestymään ja tarjoamaan entistä vaikuttavampia palveluita asiakkaille. Saat konkreettisia työkaluja, joilla kehität myynnin ja markkinoinnin tuloksellisuutta. Opit ymmärtämään myynnin ja markkinoinnin kokonaiskuvaa, jossa toiminta tukee organisaation liiketoiminnan tavoitteita ja strategiaa digitalisaation tarjoamat mahdollisuudet huomioiden.
Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto on suunnattu esihenkilö- ja asiantuntijatasolla työskenteleville myynnin ja markkinoinnin ammattilaisille. Koulutuksesta saat valmiudet toimia myynnin ja markkinoinnin johto- ja suunnittelutehtävissä.
Tutkinnon sisältö
Liiketoiminnan erikoisammattitutkinnon laajuus on 180 osaamispistettä. Tutkinto koostuu kolmesta tutkinnon osasta. Yhdestä pakollisesta sekä kahdesta valinnaisesta tutkinnon osasta.
Tutkinnon pakollinen osa, 60 osp
- Vastuualueen liiketoiminnan suunnittelu ja toteuttaminen
Osaamisalan valinnaiset osat, 120 osp (valitaan kaksi)
- Asiakkuusmarkkinointi
- Brändin kehittäminen
- Digitaalinen markkinointiviestintä
- Digitaalisen myynnin kehittäminen
- Markkinointiviestinnän suunnittelu ja kehittäminen
- Myynnin johtaminen
- Yksikön myyntityön ja valikoiman kehittäminen
- Kehittämisprojektin suunnittelu ja toteuttaminen
Voit erikoistua myös kaupan osaamisalaan valitsemalla valinnaiset tutkinnon osat seuraavista:
- Tuoteryhmän asiantuntijana toimiminen
- Ryhmän esimiehenä toimiminen
ePerusteet
Tutustu ePerusteet-palvelussa tutkinnon muodostumiseen ja Salpauksen toteutussuunnitelmaan.
Koulutustyyppi
Erikoisammattitutkinnot
Koulutusala
Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opiskelumuoto
Monimuoto-opiskelu, verkko-opiskelu
Opiskelupaikka
Lahti, Verkkokoulutus, Lahden keskustakampus
Edellytykset opiskelulle
Hakijalla on oltava alan työpaikka tai työssäoppimispaikka, sillä näytöt toteutetaan yrityksessä aidoissa työtehtävissä.
Koulutusvaihtoehtoja
Modernin myynnin asiantuntija
(Myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala 180 osp)
Modernin myynnin asiantuntija -koulutus tarjoaa laajan katsauksen nykyaikaisen myynnin toimintaympäristöön ja tapoihin. Modernin myynnin asiantuntijana kehität ja vahvistat myyntitaitojasi sekä syvennät asiakassuhteitasi monikanavaisesti.
Koulutus auttaa sinua ymmärtämään, miten nykyaikaiset kanavat, teknologiat sekä menetelmät auttavat sinua saavuttamaan korkeampia myynnin tuloksia, nopeuttavat ostopäätösprosessia ja mahdollistavat asiakkaallesi paremman asiakaskokemuksen.
Koulutus on suunniteltu sinulle, joka toimit esihenkilönä tai asiantuntijana myynnin ja/tai markkinoinnin parissa ja haluat oppia toimimaan modernin myynnin kentässä sekä ymmärtämään muuttuvaa myynnin kenttää entistä paremmin.
Opiskelu tapahtuu verkon välityksellä. Kokonaisuus koostuu yhteisistä opetuskerroista ja työpajatyöskentelystä. Opetukseen sisältyvän materiaalin lisäksi käytössäsi on Kauppakamarin KoulutusOnline:n kattava verkkomateriaali.
Koulutuksen yhteydessä suoritetaan liiketoiminnan erikoisammattitutkinto.
Koulutuksen pääteemat
- Strategia myynnin perustana
- Tavoitteellinen myynnin johtaminen
- Uudista tapasi tarkastella asiakkuuksia
- Oman osaamisen arviointi ja kehittäminen
- Toiminnan ennakointi ja suunnittelu
- Kannattava kasvu
- Digitaalisuus myynnissä ja markkinoinnissa
Kenelle?
Koulutus soveltuu esihenkilöille tai asiantuntijoille, joilla on myyntiin liittyviä ja jotka haluavat onnistua paremmin, päivittää osaamistaan sekä kehittää nykyistä toimintaansa.
Koulutuksen kesto
Koulutuksen kesto on noin 12kk, sisältäen 7-9 koulutuspäivää, verkko-oppimisalustan, työpaja mahdollisuuden sekä itsenäistä työskentelyä.
Hinta
Koulutuksen hinta 600€. Oppisopimuksena koulutus on maksutonta.
Ota yhteyttä
Lehtori, Joonas Liimatainen