Kokosimme käyttöösi kompaktin paketin palvelumuotoilusta. Palvelumuotoilun avulla voit kehittää liiketoimintaa, palveluja tai sisäisiä prosesseja. Se on oiva työkalu yrittäjälle, esimiehelle tai asiantuntijalle. Lataa itsellesi työkalu ja katso videot.
Asiakkaan palvelupolku - lataa työkalu käyttöösi heti!
Palvelupolussa kuvaat asiakkaan matkaa palveluissasi. Lataa malli palvelupolun kuvaamisesta ja voit aloittaa asiakaskokemuksen kehittämisen sen avulla jo tänään.
Vinkki: Post-it tarralaput toimivat hyvin palvelupolun kuvaamisen alkuvaiheessa. Niitä on helppo siirrellä, muokata, poistaa ja lisätä.
Mitä palvelumuotoilu on?
Lehtori Vivi Koivisto kertoo mitä palvelumuotoilu on.
Asiakasymmärryksen merkitys
Lehtori Vivi Koivisto kertoo asiakasymmärryksen merkityksestä ja roolista palvelumuotoilussa.
Case Lahden Palvelutori
Projektipäällikkö Laura Packalen-Vehko kertoo Lahden Palvelutorin suunnittelusta ja toteutuksesta palvelumuotoilun keinoin.
Miksi palvelumuotoilua?
- Palvelumuotoilulla voit kehittää yrityksesi palveluita vastaamaan asiakkaidesi tarpeita, toiveita ja odotuksia.
- Saat tyytyväiset asiakkaat palaamaan ja suosittelemaan palvelujasi muillekin.
- Palvelumuotoilun avulla voit löytää ideoita uusiin ansaintamalleihin.
- Palvelumuotoilu sopii myös sisäisten prosessien sujuvoittamiseen.
Voiko palvelumuotoilua tehdä itse?
- Palvelumuotoilua voi ja kannattaa tehdä itse osallistaen asiakkaat ja työyhteisö.
- Palvelumuotoilu on käytännönläheistä, jatkuvaa kehittämistä asiakasta kuunnellen.
- Kun ymmärrys asiakkaan arvostamista asioista lisääntyy, uusien palveluiden innovointi helpottuu.
- Yrityksesi kulttuuri muuttuu, kun asiakaskeskeinen ajattelutapa leviää.